افزایش ۱۱ درصدی تردد خودرو‌ها در محورهای قزوین در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: تعداد تردد‌های صورت گرفته در مسیر‌های ارتباطی استان طی تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۱۱ درصد افزایش داشت.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: براساس آمار ثبت شده توسط ۴۰ دستگاه تردد شمار، از ۲۵ اسفندماه گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو از سطح آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی استان عبور کردند در حالی که این آمار سال گذشته طی همین مدت ۲۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۴۹ دستگاه خودرو بود.

وی ادامه داد: در حوزه جابه جایی مسافران نیز امسال و در تعطیلات نوروزی ۵۶ هزار و ۱۵۱ مسافر از پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند که این آمار با ۱۵ درصد کاهش، در مدت زمان مشابه سال گذشته ۷۱ هزار و ۹۱۹ مسافر همراه بود.

به گفته این مسئول، ۱۶۴ دستگاه اتوبوس، ۸۴۵ دستگاه مینی بوس و ۶۹۰ دستگاه سواری کرایه وظیفه انتقال و جا به جایی مسافران حاضر در پایانه‌های مسافربری سطح استان را برعهده داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: در حوزه تصادفات جاده‌ای نیز امسال با تدابیر صورت گرفته در حوزه برقراری امنیت در سطح راه‌های ارتباطی استان از سوی این اداره کل و پلیس راه، تعداد تصادفات به وقوع پیوسته در مدت زمان تعطیلی نوروز ۵۳۹ فقره ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ درصد کاهش، ۶۲۷ فقره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.