در نوروز امسال صورت گرفت

رشد ۱۱۵ درصدی تعداد غرفه نمایشگاه‌های صنایع دستی در کردستان

سرپرست معاونت صنایع دستی استان کردستان گفت: تعداد غرفه های نمایشگاه های صنایع دستی نوروز امسال در استان نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشت.

سعید نظری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نوروز امسال در سطح استان ۹ نمایشگاه صنایع دستی در شهر‌های سروآبا، بیجار، کامیاران، مریوان، بانه، دیواندره و سنندج ۲۰۱ غرفه برپاشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان کردستان افزود: بیش از ۱۰۶ صنعتگر در بیش از ۳۰ رشته صنایع دستی از جمله نازک کاری، گلیم بافی، لباس‌های محلی، زیورآلات سنتی و در عمارت آصف، عمارت خسروآباد و پارک روجیار محصولات خود را به معرض نمایش و عرضه گذاشتند.

وی گفت: نازک کاری و خراطی و همچنین گلیم و رودوزی‌های سنتی استان بیشترین محصولاتی بود که در ایام نوروز به فروش رسیده است.

نظری با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصولات صنایع دستی یکی از نیاز‌های حوزه صنایع دستی استان است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این اداره در سال جاری ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در سطح استان است که امیدواریم با همکاری سایر ادارات مرتبط بتوان به این هدف مهم دست یافت.

نمایشگاه‌های صنایع دستی تا ۱۲ فروردین در سطح استان کردستان برپا بود که با استقبال پرشکوه مسافران، گردشگران نوروزی همراه بوده است.

سال گذشته در مجموع 92 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه ها پاشده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.