پوتین: روسیه مجبور شد با ابزار‌های مسلحانه از منافع خود دفاع کند

رئیس جمهوری روسیه گفت: کشورش در شرایطی قرار گرفته که مجبور است به زور و ابزار‌های مسلحانه از مردم، آینده و حاکمیت خود دفاع کند.

ولادیمیر پوتین در دوازدهمین کنگره فدراسیون اتحادیه‌های کارگری مستقل روسیه گفت: همه شرایطی را که ما در آن زندگی می‌کنیم، درک می‌کنند. ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که کشورمان مجبور است به زور و با ابزار‌های مسلحانه از خود دفاع کند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: کسانی که مغز متفکر حمله تروریستی سالن کنسرت شهر کروکوس در نزدیکی مسکو بودند، بیش از همه می‌خواستند به اتحاد روسیه آسیب برسانند.

پوتین اظهار داشت: ما دلایل بسیاری داریم که باور کنیم هدف اصلی مغز متفکر این حملات تروریستی مرگبار در مسکو، نابودی وحدت ما بود. هیچ هدف دیگری (برای این حملات) قابل مشاهده نیست. 

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب‌های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد.

پوتین پیشتر با اشاره به این که عوامل دخیل در این عملیات تروریستی فارغ از ملاحظات مذهبی و سیاسی، برای پول همه کاری را انجام می‌دهند، گفته بود: روسیه در دوره سختی از تاریخ خود قرار دارد؛ از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بدخواهان قصد دارند ما را نابود کنند و تحت سلطه خود درآورند.

برچسب ها: روسیه ، مسکو ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار