ظرفیت پُر شدگی سد‌های استان ۶۴.۶۱ درصد است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ظرفیت پُر شدگی سد‌های استان را ۶۴.۶۱ درصد عنوان کرد و گفت : ۳۵.۳۹ درصد از ظرفیت آنها خالی است.

علی مرادی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲ سد مخزنی در استان، حجم ورودی آب سد‌های استان در ابتدای سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه شروع می‌شود) را یک‌میلیارد و ۲۱۰.۸۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت سد‌های استان با یک‌میلیارد و ۳۴۵.۷۴ میلیون مترمکعب، ادامه داد: ۶۴.۶۱ درصد ظرفیت پُر شدگی سد‌های استان است که ۳۵.۳۹ درصد از ظرفیت آنها خالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به بارش‌های خوب بهاری، از پُرشدگی ۱۰۰ درصدی و سرریز شدن سد تنگ حمام شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: درصد خالی سد زاگرس گیلانغرب ۲۵ درصد است، پُرشدگی آن خوب است.

وی در خصوص درصد خالی بودن دیگر سدهای استان، اضافه کرد: سد گیلانغرب ۶۷.۶۸ درصد، سد گاوشان ۵۳.۱۳ درصد، سد سلیمانشاه سنقرو کلیایی ۶۹.۱۹ درصد خالی است.

مرادی بیشترین پُرشدگی را مربوط به سد داریان با ۹۸۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در مجموعه وضعیت آبی با توجه به بارندگی‌های اخیر خوب بوده، اما با این وجود ورودی برخی سد‌های استان خیلی کم است .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار