مشکلات کارخانه‌های تولید رب در جنوب کرمان رفع شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با هدف جهش در تولید، مشکلات کارخانه‌های تولید رب بررسی و رفع شد.

 مسلم مروجی فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری امیرالمومنین علی (ع) گفت: در سال ۱۴۰۳ که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است باید شاهد جهشی در تولید به معنای واقعی کلمه و با مشارکت مردم و سرمایه گذاران باشیم.

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در سال ۱۴۰۳ با برنامه ریزی هدفمندی که با توجه به این نامگذاری انجام داده است، در مسیر تحقق اهداف این امر مهم گام بر می‌دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه در جنوب کرمان، ۱۴ واحد تولید رب گوجه فرنگی وجود دارد که سالانه بیش از یک سوم گوجه تولیدی جنوب استان را فراوری می‌کنند، گفت: با توجه به اهمیت نامگذاری سال جدید؛ در اولین گام، جلسه کمیته تخصصی زیر مجموعه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان را با حضور فرماندار شهرستان جیرفت، مشاور استاندار در جنوب کرمان، مسئولان ادارات مربوطه و مسئولان کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی جنوب کرمان برای رفع مشکلات این واحد‌های تولیدی برگزار کردیم تا ضمن بررسی مشکلات این واحد‌های تولیدی با رفع مشکلات آن ها شاهد افزایش تولید مرغوب در فصل تولید رب، در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجوز‌های بهداشتی و حمل و نقل استاندارد و بهداشتی این واحد‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان داشت: در این جلسه مصوب شد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن بررسی وضعیت این واحد‌های تولیدی در رابطه با مجوز‌های بهداشتی آن ها همکاری و اقدامات لازم را انجام دهد.

مروجی فرد ادامه داد: تامین کامیون‌های استاندارد و یخچال دار با هزینه مناسب نیز از دیگر نیاز‌های این واحد‌های تولیدی است که اداره کل راهداری جنوب کرمان نیز موظف شد از طریق شرکت‌های حمل و نقل، نیاز این واحد‌های تولید و فراوری را رفع نماید.

وی با بیان اینکه همه ادارات دولتی باید در مسیر تحقق اهداف این نامگذاری حرکت و همکاری کنند، تاکید کرد: اداره کل صمت جنوب کرمان برای مشارکت مردم و سرمایه گذاران در افزایش تولید با برنامه ریزی‌هایی که در همه بخش‌های معدن، صنایع معدنی، صنعت، بازرگانی، تجارت و اصناف انجام داده است از همه ابزار‌های قانونی و ظرفیت‌های منطقه استفاده خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار