۶ هزار و ۵۸۰ بازرسی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۶ هزار و ۵۸۰ بازرسی نوروزی از سوی بازرسان بهداشت محیط در استان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: این بازرسی‌ها از اماکن اقامتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری و... انجام شد و ۵۸۴ اخطاریه بهداشتی صادر شده است.
دکتر جواد شاهین‌فر افزود: در اجرای بازرسی‌های بهداشتی نوروزی تاکنون ۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحد نیز پلمب شدند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۴۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد هزار و ۹۳۲ مورد سنجش صورت گرفته و تعداد ۸۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و ۸ هزار و ۱۴۳ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.
وی عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه هزار و ۴۴ بازرسی از اماکن عمومی، ۸۸ بازرسی از اماکن اقامتی، ۷۰۱ بازرسی مشترک، ۲۴ بازرسی از پایانه‌های مسافربری و ۳ هزار و ۹۰۲ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: در این مدت بازرسان بهداشتی دانشگاه بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین از انجام ۳۲۱ تست PCR , و ۲۷ رپید تست، ۷ مورد واکسیناسیون کرونا و ۴۵۷ مورد واکسیناسیون هاری در این مدت خبر داد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.