انجام بیش از ۲ هزار ماموریت اورژانس در طرح امداد نوروزی

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۲ هزار و ۸۴ مأموریت اورژانسی در قالب طرح امداد نوروزی ۱۴۰۳ در استان خبر داد.  

دکتر محمود شمسی پور با اشاره به اجرای طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ اظهار داشت: در این مدت با انجام ۲ هزار و ۸۴ مأموریت اورژانسی به ۴۳۹ مورد حوادث غیرترافیکی، ۵۰۰ مورد حوادث ترافیکی و ۱۵۹۹ مورد بیماری امدادرسانی شد.


بیشتر بخوانید


مسئول اجرای طرح امداد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در امدادرسانی به مصدومان حوادث ترافیکی ۵۴۰ مورد اعزام به مراکز درمانی و ۱۳ مورد درمان درمحل انجام شد، همچنین در این سوانح ۷ نفر قبل از رسیدن اورژانس  و یا حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات و مصدومیت جان خود را از دست دادند.
 
شمسی پور خاطرنشان کرد: در حوادث غیرتصادفی نیز یک هزار و ۱۹۰ مورد اعزام به مراکز درمانی و ۲۴۵ نفر درمان درمحل انجام شد و ۴۸ نفر فوتی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۳ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند گفت: ۵ نفر نیز از طریق بالگرد اورژانس هوایی استان در مناطق صعب العبور خدمات دریافت کردند.
 
 شمسی پور ادامه داد: همچنین ۱۵۵ نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت نوروزی از خدمات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.