کارشناس مسائل غرب آسیا:

مدیریت بحران رژیم صهیونیستی دچار بحران شده است/ سران اسرائیل تصمیمات عجولانه می‌گیرند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سیستم مدیریت بحران رژیم صهیونیستی دچار بحران شده و سران این رژیم دست به اقدامات عجولانه می‌زنند.

حسین آجرلو کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگویی با شبکه خبر درباره حمله موشکی اسرائیل به سفارت ایران در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی تحت فشارهای بسیاری از جامعه بین المللی قرار دارو و قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر آتش بس دائم در غزه و عدم وتو آمریکا بر این فشارها افزود.

وی با اشاره به نیت سران رژیم صهیونیستی از تعرض به سفارت ایران افزود: به نظر می‌رسد اقدام اخیر و ماجراجویانه رژیم صهیونیستی بازتاب زیادی خواهد داشت و به دلیل جایگاه ایران در منطقه رسانه ها تا مدت ها به این خبر می‌پردازند و اخبار کمی از غزه فاصله خواهد گرفت.

آجرلو متذکر شد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد جنگ را از غزه به بیرون بکشدو از فشار داخلی و بین المللی علیه خود بکاهد اما سیستم مدیریت بحران رژیم صهیونیستی دچار بحران شده و سران این رژیم دست به اقدامات عجولانه می‌زنند.

او گفت: جمهوری اسلامی قطعا در زمان مناسب پاسخ درخوری به این موضوع خواهد داد.

آجرلو ادامه داد: صهیونیست‌ها به دلیل موضع گیری ضعیف جامعه بین الملل نسبت به جنایات غزه خود را تحت حمایت غرب می‌دانند و در همین راستا دست به حمله به سفارت ایران زدند اما بعد دیگر این است که فکر می‌کنند باید به نحوی خود را از جنگ فرسایشی که در آن گرفتار شده اند نجات دهند .

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت : نتانیاهو خواهان ادامه جنگ است اما اسرائیل به لحاظ امنیتی و استراتژیکی دیگر توانایی ادامه جنگ را ندارد اما از آنجایی که راهبرد اسرائیل بحران سازی است سعی دارند تا با ایجاد سوژه جدید فضا را به نفع خود عوض کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار