در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایران پاسخ قاطع را به جنایت صهیونیست‌ها خواهد داد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی است.

هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی است به اعتبار آن که مقر کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها طبق قانون بین‌المللی وین و ژنو دارای مصونیت دیپلماتیک هستند و از هرگونه تعرض مصون هستند و این‌گونه اقدامات نقض آشکار قوانین بینالمللی است.

وی ادامه داد: طبیعتا این حمله که منجر به شهادت ۶ تن شده است پیامد‌های بسیار حساس و مهمی برای منطقه خواهد داشت و با توجه به گذشت ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی درموازنه قدرت در غزه به نفع اسرائیل و نتانیاهو درصدد است که دامنه بحران غزه را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند و شرایطی را فراهم کند که بازیگران قدرتمند جهانی و منطقه‌ای در بحران غزه ورود پیدا کنند.

هانی زاده ادامه داد:‌ با این تفاسیر به نظر می‌رسد که فشار‌های بین‌المللی برای پذیرش آتش بس مخصوصا بعد از قطعنامه اخیر شورای امنیت شرایط بحرانی برای نتانیاهو به وجود آمده و او احساس می‌کند اگر آتش‌بس را بدون پیش فرض قبول کند شکست خورده و لذا سعی می‌کند که در این شرایط بحران غزه را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند تا ایران و محور مقاومت را وادار به عکس العمل شتابزده کند و طبیعی است که ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ قاطع را به این جنایت و قانون شکنی صهیونیست‌ها خواهند داد و انتقام سختی خواهد گرفت.

وی افزود: به هر شرایط ایران شتابزده عمل نخواهد کرد و محور مقاومت در آینده با جدیت در تقابل با رژیم صهیونیستی اقدامات خود را خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به آن که صهیونیست‌ها در‌پی ترور شخصیت‌های تاثیر گذار نظامی ایران که به هر حال به عنوان مستشار نظامی در سوریه هستند سعی می‌کند به نوعی نظام سوریه را تضعیف کند و به همین دلیل شهادت سردار زاهدی یکی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه که یکی از چهره‌های  ضد گروهک‌های تروریستی در سوریه است نشان می‌دهد رابطه تنگاتنگی بین گروهک‌های تروریستی موجود در سوریه و اسرائیل وجود دارد.

وی در انتها گفت: طبیعی است که ایران عکس العمل شتابزده انجام نخواهد داد و در گذشته هم رژیم صهیونیستی اقدام به ترور برخی از فرماندهان کرده و اما محور مقامت پاسخ مناسب را خواهد داد و ایران به صورت شتابزده عمل نمی‌کند و فشار از سوی محور مقاومت علیه رزیم صهیونیستی درآینده مخصوصا از سوی حماس و جهاد اسلامی در اراضی اشغالی تشدیدخواد شد و اسرائیل با عکس‌العمل دقیق و هوشمندانه از سوی محور مقاومت مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار