جانسون: مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین شعر است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین شعر است.

مایک جانسون گفت: استفاده از دارایی‌های مسدود شده الیگارش‌های روسی برای کمک به اوکراین، شعر ناب است.

همانطور که جانسون اشاره کرد، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه ممکن است در لایحه اعتبارات جدید برای اوکراین ظاهر شود. علاوه بر این، جانسون پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای کمک به کی یف در قالب وام را یادآور شد.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از مفاهیم در یک پیش نویس قانونی ادغام می‌شود که قانونگذاران می‌توانند پس از بازگشت از تعطیلات در ۹ آوریل، آن را بررسی کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، جانسون ممکن است سعی کند با ایده مصادره دارایی‌های روسیه، جمهوری خواهان را متقاعد کند تا به تایید درخواست کمک به اوکراین رای دهند. جانسون در مورد نیاز به حمایت از کی یف صحبت می‌کند، اما لایحه‌ای را که قبلاً توسط سنا در مورد اختصاص ۶۰ میلیارد دلار به آن تصویب شده بود مسدود می‌کند و قول می‌دهد ابتکار عمل خود را آماده کند.

پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشور‌های G۷ تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد یورو مسدود کردند. حدود ۲۰۰ میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب‌های Euroclear بلژیکی، یکی از بزرگترین سیستم‌های بانکی در جهان است. اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کی یف شد.

کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجار‌های حقوق بین الملل خواهد بود. " وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی‌های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که هدف اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه‌های افراد خصوصی، بلکه دارایی‌های دولتی روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار