۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان گفت: ۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد استان شده که ۹۰ درصد این واردات شامل قطعات، ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات بوده است.

حسن شمسی‌پور با اشاره به واردات کالا به استان گفت: قطعات و ماشین آلات خط تولید ۹۰ درصد کالا‌های وارداتی به چهارمحال و بختیاری هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۹۰ میلیون دلار کالا در یک سال اخیر وارد چهارمحال و بختیاری شده است که ۹۰ درصد این واردات شامل قطعات، ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات بوده است.

شمسی‌پور با اشاره به رشد ۱۰ درصدی ارزش دلاری ثبت سفارش واردات کالا به چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۶۱ درخواست ثبت سفارش در صمت استان انجام شده است که از نظر تعداد هم ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

وی گفت: ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های صنعتی و تولیدی عمده‌ترین ثبت سفارشات انجام شده است و سایر واردات هم مربوط به کالا‌هایی بدون ساخت داخل است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان گفت: سال قبل ۴۰۴ میلیون دلار کالا با کارت بازرگانی از مبدا استان به خارج از کشور صادر شده است که از نطر ارزشی ۳۰ درصد و از نظر وزنی ۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: اوره و آمونیاک، بادام، محصولات فولادی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، کفپوش نساجی از نمد، شیرخشک، خوراک آبزیان، محصولات پلاستیکی و کابل‌های هوایی از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان است.

به گفته شمسی‌پور، عمده این کالا‌ها به کشور‌های ترکیه، عمان، عراق، هند، امارات، ازبکستان، آدربایجان، قطر، پاکستان، بلژیک، ترکمنستان، گرجستان، سومالی، روسیه، یمن، سوئد و تاجیکستان صادر شده‌اند.

برچسب ها: واردات کالا ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.