راز و نیاز شیرازی‌ها در دومین شب از لیالی قدر + تصاویر

مراسم احیای شب قدر ۲۱ ماه مبارک رمضان، باشکوه بسیار، همراه با مرثیه‌سرایی در رثای شهادت امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.

صدای غمناک "حیدر، حیدر" بار دیگر فضای مساجد و تکایای استان فارس را پر کرد و پیروان امامت و ولایت در این استان همزمان با بزرگداشت شب قدر، ۲۱ ماه مبارک رمضان سالگرد شهادت مولای متقیان علی (ع) را گرامی داشتند.

اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی اعم از زن و مرد و پیر و جوان در شب ۲۱ ماه‌ مبارک رمضان با واسطه قرار دادن حضرت علی(ع) با راز و نیاز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنین عزاداری و سوگواری در غم شهادت مظلومانه نخستین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند و سرنوشتی نیکو را از خدا طلب کردند.

مراسم احیای شب قدر ۲۱ ماه مبارک رمضان، باشکوه بسیار، همراه با مرثیه‌سرایی در رثای شهادت امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حضور زائران و مجاوران این بارگاه منور برگزار شد.

در این مراسم معنوی، پس از تلاوت قرآن کریم توسط کربلایی حسین پرندک، حاج حسن جوکار و سید محسن بنی فاطمی ضمن قرائت دعای جوشن کبیر، در رثای شهادت مولای متقیان، مرثیه‌سرایی کردند. در ادامه آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به ایراد سخن پرداخت.

قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی و قرائت دعای قرآن توسط آیت الله دژکام، پایان‌بخش این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.