ندای ملکوتی الغوث الغوث در حرم شاهچراغ طنین انداز شد

همزمان با شب اول قدر ندای ملکوتی الغوث الغوث مومنان در سومین حرم اهل بیت (ع) به درگاه خداوند سبحان تا عرش الهی بلند شد و ندای بک یا الله به فضای این شب رحمانی جلوه ای معنوی و عرفانی داد.

دیشب و همزمان با فرا رسیدن شب های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امام اول شیعیان حضرت علی(ع) سومین حرم اهل بیت علیه السلام در ایران اسلامی  میزبان مردم موحد و مومن و شب زنده داران و عزاداران آن امام همام بود.

مردم مومن و خداجو‌ی استان فارس در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و شهادت امیر مومنان (ع) با حضور گسترده و پرشور در حرم مطهر امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد تاریخی، آرامگاه حافظ و سعیدی و گلزار‌های شهدا گرد هم جمع آمدند و قرآن بر سر گرفتند و از خدای متعال طلب آمرزش کردند.

در سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ (ع) نیز شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) و احیاء اولین شب قدر با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار و روزه داران، مومنان و دوستداران اهل بیت (ع) در فضایی سرشار از معنویت، دعای پرفیض جوشن کبیر را زمزمه، و با ندای العفو العفو با چشمانی اشک‌بار تا به سحر به درگاه خداوند استغاثه کردند.

حضور جوانان و نوجوانان به ویژه دختران و پسران در حالی که عاشقانه به درگاه خداوند اشک می ریختند جلوه ویژه و روحانی به این آیین باشکوه داده بود.

صدها زن و مرد و پیر و جوان در مساجد و منازل خود با گرفتن احیا و شفیع قرار دادن امیرالمومنین حضرت علی(ع) دستان خود را به سوی مغفرت بی منتهای الهی به آسمان بلند کردند تا از گناه تطهیر شوند.

عده زیادی از مردم روزه‌دار در اولین شب قدر با خواندن نمازهای صدرکعتی، خواندن دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، قرآن گرفتن بر سر و دیگر مناجات امشب را تا سحر سپری کردند.

به درستی شب قدر، در گرانبهای صدف و قلب ماه رمضان است که دل عاشقان و سالکان کوی دوست را در ماه ضیافت خداوندی می رباید.

شب قدر گشودن گسترده ترین سفره لطف و نعمات خداوندی است و در این شب سفره دل بندگان نیز گشوده می شود و در پیشگاه خداوندی چون ابر بهار اشک می ریزند تا چهره دل را از آب توبه بشویند و پاک شوند. ارزش و فضیلت شب های قدر قابل بیان نیست و قلم از نگارش آن ناتوان است اما هر انسان به اندازه وسع و ظرفیت درونی خود باید تلاش کند تا توشه ای را از شب های قدر برای آخرت خود ذخیره کند.

خدا در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می کند و زندگی، مرگ، رزق، سعادت، شقاوت و چیزهایی دیگر از این قبیل را مقدر می ‌سازد که فرشتگان به امر پروردگار، آن را انجام می دهند و شیطان در این شب بیرون نمی‌آید تا صبح آن طلوع کند.

شب قدر، شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. در این شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می شود. شب اول که سپری شد دو شب دیگر قدر را از دست ندهیم.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، مردم در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعا، اقامه نماز و مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده داری می‌کنند.

(شب اول) امسال برابر با روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، (شب دوم) روز یک شنبه ۱۲ فروردین و (شب سوم) روز سه شنبه ۱۴ فروردین است.

۲۱ رمضان سال چهارم هجری قمری حضرت علی(ع) نخستین امام مسلمانان و شیعیان جهان، آن مظهر عدالت و رافت، به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
نماز روزتون قبول هرچیم که میدونم ثبت ش نمیکنید