نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح به دلیل اعمال نفوذ آمریکا به تعلیق نیفتاده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر اجرایی شدن عملیات زمینی در رفح تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی به دلیل تشخیص فتق اواخر امروز (یکشنبه) تحت عمل جراحی با بیهوشی کامل قرار خواهد گرفت. وی پیش از عزیمت به بیمارستان در یک کنفرانس خبری با حضور اصحاب رسانه حضور یافت. 

به گزارش الجزیره، نتانیاهو در ابتدای سخنان خود با ادعای آنکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال رسیدن به اهداف خود در جنگ غزه است، افزود: تعلیق عملیات نظامی در رفح به دلیل اعمال نفوذ آمریکا نبوده است. 

وی خاطر نشان کرد: عملیات زمینی در رفح نه به خاطر ماه رمضان، و نه بخاطر فشار آمریکا یا سایر گمانه زنی‌ها به تعلیق افتاده است. آمادگی برای انجام این عملیات نیازمند زمان است. هیچ چیز نمی‌تواند ما را در این جنگ متوقف کند. 

نتانیاهو تاکید کرد: نابودی باقی مانده نیرو‌های حماس طی جنگ در رفح برای اعلام پیروزی بسیار ضروری است. بدون انجام این عملیات اسراییل همچنان با یک تهدید وجودی مواجه خواهد بود. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه شده بود، افزود: تصمیم شورای امنیت بسیار رقت انگیز بود. به همین دلیل نیز من مجبور شدم پیام روشنی با لغو سفر هیات اسراییلی به آمریکا، ارسال کنم. 

وی مدعی شد: ما اقدام به ایجاد کمیسیونی با رهبری شهرداری در شمال غزه به منظور بازگشت آوارگان به این منطقه و تامین نیاز‌های امنیتی و اساسی ایجاد خواهیم کرد. 

نتانیاهو با اشاره به تقابل نظامی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی، افزود: ترجیح من در تقابل با حزب الله رسیدن به یک توافق از طریق دیپلماتیک است. با این حال، در صورت شکست دیپلماسی، سایر گزینه‌ها روی میز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار