درخواست فرانسه، اردن، و مصر برای آتش بس دائمی در غزه

وزرای خارجه فرانسه، اردن، و مصر خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه شدند.

جنگ در غزه ریاکاری‌های مقامات غربی در حوزه حقوق بشر را به خوبی آشکار ساخت. گرچه رهبران غربی با سفر به خاورمیانه بر توقف این منازعه تاکید دارند، اما در نهایت جانب رژیم صهیونیستی را در نسل کشی فلسطینیان گرفته و اقدامی عملی در تحت فشار قرار دادن این رژیم انجام نمی‌دهند. یکی از این کشورها، فرانسه است. 

به گزارش الجزیره، وزرای خارجه فرانسه، اردن، و مصر خواستار استقرار آتش بس فوری و دائمی در غزه و آزادی تمامی اسرای صهیونیست در بند حماس شدند. 

این درخواست طی دیدار این مقامات در قاهره، پایتخت مصر مطرح شد. 

استفن سجورن، وزیر خارجه فرانسه در این کنفرانس خبری مشترک اعلام کرد: پاریس در نظر دارد پیش نویس یک قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح سازد که براساس آن چارچوب سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه مطرح شود. 

وی خاطر نشان کرد: متن این پیشنویس شامل تمامی نکات حیاتی به منظور رسیدن به راهکار دو دولت برای پایان بخشیدن به مناقشه فلسطین و اسراییل است. 

راهکار دو دولت سال هاست که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است، اما اسراییل به هیچ عنوان حاضر به پذیرش آن نیست. براساس این قطعنامه، کشور آتی فلسطین در غزه و کرانه باختری که معادل ۲۲ درصد از تمامی سرزمین‌های فلسطین است تشکیل خواهد شد و اسراییل نیز ۷۸ درصد باقی مانده را به طور رسمی تصاحب می‌کند. با این حال، مقامات دولت نتانیاهو می‌گویند تشکیل کشور مستقل فلسطین منافع ملی اسراییل را به مخاطره می‌اندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
اردن و مصر خیلی زحمت کشیدید که درخواست آتش بس کردید. یه وقت خسته نشید از این همه زحمت.
تو مرز مصر و غزه مواد غذایی تو کامیون ها دارن فاسد میشن، اون وقت مردم تو غزه دارن از گرسنگی می‌میره. عربها هم دارن تماشا می‌کنن.
آخرین اخبار