۳۴ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌های مشهد مراجعه کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۳۴ هزار بیمار از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی در مشهد مراجعه کردند.

محمد دهقانی‌فیروزآبادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این میزان ۲۰ هزار نفر به مراکز درمانی دانشگاهی و ۱۴ هزار نفر دیگر به بیمارستان‌های غیردانشگاهی مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: در هفته نخست سال جاری نیز هفت هزار بیمار جدید در بیمارستان‌ها پذیرش و بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ عمل جراحی اورژانسی و پنج هزار عمل جراحی غیر اورژانسی در اتاق عمل‌های بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به طور مستمر فعال بوده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد هزار و ۳۰۰ زایمان طبیعی و سزارین انجام شده که بیشتر آنها در بیمارستان‌های ام البنین (س)، امام رضا (ع) و قائم (عج) انجام شده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: میزان مراجعه به درمانگاه‌های عمومی و تخصصی بیمارستان‌های سطح شهر مشهد در این مدت حدود ۴۳ هزار مورد بوده است و به طور میانگین در هر روز بیش از ۶ هزار نفر از خدمات سرپایی این درمانگاه‌ها بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: خادمان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته تاکنون خدمات شبانه‌روزی مستمری را به بیماران سرپایی و بستری ارائه داده اند، ماموریت بعدی خادمان سلامت در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان مصادف با شب‌های پرفضیلت قدر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این سه شب کادر درمان بیمارستان‌ها به همراه نیرو‌های مستقر در بیمارستان صحرایی و تیم‌های واکنش سریع حرم مطهر رضوی از آمادگی کامل جهت خدمت‌رسانی به‌موقع به بیماران، مصدومان و مسمومان احتمالی سرپایی و بستری برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار