مراجعه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۴۶ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

جویا جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال ۴۴۶ هزار و ۲۹۶ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کردند و از خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت بهره‌مند شدند.

او افزود: در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال و در حوزه نظارت‌ها ۳۲ هزار و ۴۱۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی انجام شد که نتیجه آن منجر به انجام ۵۳۹۱ اقدام قانونی شامل ۵۱۷۴ اخطار، ۶۲۹ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۸۲ مورد پلمب شد.

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حوزه اماکن عمومی ۱۰۵۰۸ بازدید صورت پذیرفت که در ۱۵۰۵ مورد آن اقدام قانونی صورت پذیرفت و در این حوزه نیز ۱۴۰۲ اخطار صادره، ۱۳۶ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۱۵ مورد پلمب داشتیم.

جویا بیان کرد: همچنین در حوزه نظارت بر مراکز اقامتی هم ۱۲۴۳ بازدید داشتیم که نتیجه آن منجر به ۱۱۵ اقدام شامل ۱۰۴ اخطار، معرفی ۱۱ فرد خاطی به مرجع قضائی و ۵ پلمب شده است.

او با بیان اینکه در واحد‌های صنفی و کارگاه تولیدی ۳۵۲۰ بازدید و ۱۲۲۶ اقدام قانونی داشتیم که شامل صدور ۸۹۴ اخطار، معرفی فرد خاطی به مرجع قضایی و ۱۳ مورد پلمب بوده است، تصریح کرد: همچنین تعداد ۷۲ بازدید هم از پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری داشتیم که در ۱۴ مورد آن منجر به اقدام قانونی شده و تمامی این موارد صدور اخطار بود.

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حوزه بیماری‌ها ۹۷۸ مورد نمونه گیری داشتیم و ۱۱۸۴ مورد نیز بیماری سندرومیک شناسایی شد؛ همچنین ۱۰۱۲ مورد حیوان گزیدگی، ۲۴۹۴ مورد واکسیناسیون هاری، شناسایی ۵ مورد طغیان در شهر خواف و مراکز بهداشت مشهد یک و ۲ بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.