وقوع بیش از ۹ هزار فقره تصادفات جاده‌ای و شهری در استان اردبیل

رئیس اورژانس 115 استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۴۷ فقره تصادف جاده‌ای و شهری در استان به وقوع پیوسته است.

سعید مهری گفت: این آمار نشان می‌دهد که تعداد تصادف جاده‌ای و شهری در استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در اثر وقوع این تعداد تصادف در سال گذشته، ۹ هزار و ۸۴ فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از افزایش ۸.۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پارسال ۸۰ هزار و ۱۶۹ ماموریت توسط کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

مهری اظهار کرد: ۱۴ هزار و پنج مورد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹ هزار و ۶۴۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۶ هزار و ۵۱۶ مورد از ماموریت‌ها نیز مربوط به بیماری‌ها بوده است.

او آمار تماس شهروندان با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان اردبیل طی سال گذشته را ۲۲۵ هزار و ۴۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۴۷۶ مورد از این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده که موجب ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان شده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل بیان کرد: ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است ولی متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ در پی تماس‌های مزاحم، جان هموطنان به خطر می‌افتد.

مهری اضافه کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی‌ها خواهشمندیم که در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.