رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

گره گشایی از چالش های اقتصادی با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

محمدی گفت: عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های اقتصادی امروز کشور و استان کردستان باشد.

اکبر محمدی با اشاره به شعار سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: رشد تولید تنها مسیر رفع بسیاری از تنگنا‌های امروز کشور و رسیدن به خودکفایی ملی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: کاهش تولیدات داخلی که یکی از دلایل آن افزایش قیمت ارز نیز می‌باشد، تنها از طریق رونق تولید و سبقت گرفتن صادرات غیر نفتی از واردات و تغییر موازنه تجاری ممکن است.

وی گفت: مهار رشد نقدینگی که از اقدامات در خور تحسین دولت طی سال گذشته بوده باید در کنار تامین سرمایه مورد نیاز تولید جهت افزایش سرمایه ثابت و تامین سرمایه در گردش آن قرار بگیرد، در غیر این صورت افزایش هزینه‌های تولید موجب تشدید تورم از سمت عرضه گردیده و رکود تورمی را باعث می‌گردد و رفع این نگرانی نیز تنها از طریق هدایت اعتبارات بانکی به سمت جهش تولید و تامین سرمایه بخش واقعی تولید کشور حاصل می‌شود.

محمدی تاکید کرد: عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های اقتصادی امروز کشور و استان کردستان باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از الگو‌های موفق در مواجه با تحریم‌های غرب علیه ملت ایران توانست به خوبی عمل کند که همین الگو می‌تواند زمینه ساز تحقق شعار سال در کشور و استان فرهنگی کردستان از طریق توجه ویژه به سرمایه‌های داخلی، نیروی انسانی توانمند به منظور افزایش سطح تولیدات داخلی باشد.

محمدی در پایان از تدوین برنامه عملیاتی در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: رویکرد دولت در استان کردستان حمایت از بخش تولید و تولید کننده و ایجاد اشتغال پایدار است که این روند نیز در سالجاری با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.