رهاسازی زباله‌ها، مهمترین چالش محیط زیست در روز طبیعت + فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل رهاسازی زباله‌ها را مهمترین چالش محیط زیست در روز طبیعت دانست.

حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه روز طبیعت روزی جهت گرامیداشت طبیعت است نه آسیب زدن به آن، گفت: مسافرین و همشهریانی که در روز طبیعت به مناطق جنگلی می‌روند بهتر است مسیر‌هایی که برای تردد انتخاب می‌کنند مسیر‌های خطی باشد تا سبب لگدمال شدن بوته‌ها و سبزه‌ها نشوند.

او افزود:افراد از شکستن سرشاخه‌های درخت به شدت خودداری کنند چرا که آسیب جدی به درخت آن هم در این فصل وارد می‌شود.

حیدرپور گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و اگر قرار است مسافرین آتشی برای پخت و پز غذا برپا کنند بهتر است از مکان‌هایی استفاده کنند که از قبل در آنجا آتش برپا شده تا کمتر به طبیعت و محیط زیست آسیب برسد.

رئیس حفاظت محیط زیست بابل با اشاره به فصل تخم گذاری پرندگان در این ایام، افزود: افراد سعی کنند به لانه‌های پرندگان نزدیک نشوند و اگر در مسیرهایشان پرنده‌ای لانه کرده از دست زدن به پرنده پرهیز کنند چرا که این فصل زمان تخم گذاری پرندگان است.

حیدرپور با بیان اینکه رهاسازی زباله‌ها مهترین چالش محیط زیست در روز طبیعت است، گفت: اولین پلاستیکی که در سال ۱۸۷۵ تولید شد هنوز تا به امروز تجزیه نشده است و مسافرین این موضوع را به خاطر داشته باشند که با رهاسازی زباله‌ها الخصوص زباله‌های پلاستیکی در طبیعت باعث آسیب جبران‌ناپذیری به محیط زیست می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار