تولید روزانه ۶ هزار تن زباله در پیک سفر به مازندران

تولید روزانه زباله در مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ تن است اما در پیک سفر این میزان به ۶ هزار تن می‌رسد.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در چهل و چهار مین جلسه کارگروه ملی پسماند در تهران گفت: مازندران به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای گردشگری و حضور میلیونی مسافران به استان، زباله تولیدی در پیک سفر افزایشی است و برای مدیریت صحیح پسماند، نیاز به نگاه و اعتبار ملی است.

او افزود: مازندران بدلیل ارائه خدمات گسترده به گردشگران و مسافران، در بحث مدیریت پسماند باید با نگاه ویژه و ملی دیده شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در حالت عادی روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در مازندران تولید می‌شود و در پیک سفر تا ۶ هزار تن در روز نیز می‌رسد افزود: با توجه به حجم گسترده تولید زباله در پیک سفر به مازندران؛ مدیریت آن از توان استان خارج است.

احمد توکلی با اشاره به سفر بیش از ۲۰ میلیون گردشگر و مسافر در برخی از ایام سال به استان ادامه داد: زیرساخت‌های مازندران حداقل در دو دهه اخیر متناسب با افزایش حجم سفر به استان نبوده و به موازات هم جلو نرفته است 

او گفت: کاستی‌های زیرساختی موجب شد تا در بسیاری از موارد ار جمله مدیریت پسماند، مازندران نتواند موفق باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از بررسی برخی موضوعات پسماند مازندران و اتخاذ تصمیمات لازم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خبر داد و افزود: توجه به تکمیل کارخانه‌های کمپوست و نیروگاه‌های زباله سوز و احداث نیروگاه‌های بیوگاز از تصمیمات این نشست بود.

توکلی با بیان برای مدیریت پسماند مازندران، استان به ۹ پهنه تقسیم شده است که ۴ کارخانه کمپوست، ۲ نیروگاه تولید برق از زباله و ۳ بیوگاز طراحی گردید، ادامه داد: در دولت سیزدهم به مدیریت پسماند مازندران توجه ویژه شده و انتظار می‌رود تا مدیران ملی در تخصیص اعتبار برای پایان بخشیدن به معضل زباله شمال، اهتمام جدی داشته باشند.

تولید روزانه ۶ هزار تن زباله در پیک سفر به مازندران

تولید روزانه ۶ هزار تن زباله در پیک سفر به مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار