دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات ترکمنستان به عشق آباد سفر کرده، بعداظهر امروز با رشید مردوف، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان، همچنین پیش از این دیدار با رئیس جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

در نشست مشترک وزرای خارجه ایران و ترکمنستان که بعدازظهر امروز در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد طرفین با ابراز خرسندی نسبت به روند رو به پیشرفت مناسبات دو کشور بر تداوم رایزنی هییت‌های کارشناسی به منظور پیگیری توافقات تاکید کردند.

وی با اشاره به دیدار جداگانه صبح امروز با رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و رییس جمهور این کشور که ۴ ساعت به طول انجامید گفت:توافقات بعمل آمده در حوزه همکاری‌های بهداشتی ترانزیتی، حمل و نقل همچنین اقدامات مشترک برای مقابله با تنش‌های ابی در منطقه افق‌های روشنی را پیش روی روابط دو جانبه نوید می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد‌های مختلفی در زمینه‌های همکاری‌های بیشتر در بخش‌های مرزی، کنسولی، اقتصادی و فناوری مطرح و چارچوب پیگیری توافقات مشخص شد.

رشید مرادف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در جریان این نشست با اظهار خرسندی از حضور هیئت عالی‌رتبه ایران در ترکمنستان و برگزاری ملاقات‌های سازنده در بالاترین سطح اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف دستگاه‌های تخصصی ایران و ترکمنستان روابط دو کشور برادر و همسایه در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر قرار بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار