توزیع ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از توزیع ۱ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی برای محرومان و خانواده زندانیان نیازمند استان کرمان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در حاشیه آیین توزیع ۱ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی برای محرومان و خانواده زندانیان نیازمند استان کرمان که در مسجد الزهرا (س) کرمان برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز برآن تاکید شده است توانمند سازی زندانیان و خانواده آن‌ها می‌باشد.

وی افزود: وقتی سرپرست خانواده در زندان به سر می‌برد، خانواده زندانی آسیب می‌بیند و حمایت از خانواده زندانیان در مسائل بهداشتی، آموزشی، رفاهی و معیشتی یکی از سیاست‌های است که در قوه قضاییه دنبال  و پیگیری می‌شود.  

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه انجمن حمایت زندانیان متولی رسیدگی به امورات خانواده زندانیان است، گفت: در طول سال به مناسبت‌های مختلف با کمک خیران بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه‌ای جمع آوری و در اختیار خانواده زندانیان قرار می‌گیرد.  

وی  بیان کرد: به مناسبت سال جدید و ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر اقتضا می‌کرد اقدامی برای کمک به محرومان و خانواده زندانیان نیازمند انجام شود که با پیگیری‌های به عمل آمده ۱ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی که ارزش هر بسته ۲ میلیون تومان می‌باشد، جمع آوری شد که بخشی از این بسته‌ها در اختیار خانواده زندانیان نیازمند و بخشی از آن نیز در مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: البته نباید به توزیع این بسته‌ها اکتفا کرد و باید برای خانواده زندانیان کارآفرینی صورت گیرد تا خودشان بتواند با اشتغالی که برایشان به وجود می‌آید، زندگی خود را تامین کنند.

 وی ادامه داد: این نیز جزو سیاست‌های است که بنیاد تعاون، انجمن حمایت زندانیان و سازمان زندان‌ها پیگیری می‌کنند و در کوتاه مدت این بسته‌ها کمک معیشتی می‌تواند به خانواده‌های نیازمند کمک کند؛ اما در بلند مدت باید دنبال اشتغال، تولید و کارآفرینی برای خانواده زندانیان باشیم تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند.  

 در حاشیه این آیین کلنگ احداث مجتمع فرهنگی، مذهبی، ورزشی، خدماتی و رفاهی مسجد الزهرا (س)  فیروزآباد کرمان نیز به زمین زده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار