انفجار مین در سردشت ۲ زخمی برجا گذاشت

فرماندار سردشت گفت: براثر انفجار یک قبضه مین در منطقه کوهستانی بُلفت این شهرستان ۲ نفر زخمی شدند.

باباخان اسکندری فرماندار سردشت گفت: در مناطق کوهستانی بُلفت این شهرستان ۲ مرد ۳۰ و ۳۵ ساله بر اثر انفجار مین برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی شدند.

وی افزود: این مصدومان که اهالی روستا‌های زوران و کنه‌مشکه بودند با همکاری مردم و نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی در سردشت اعزام شد، اما یکی از آنان بر اثر شدت جراحت وارده، پاشنه پای خود را از دست داد.

فرماندار سردشت گفت: این افراد به منظور برداشت گیاهان کوهی به این منطقه کوهستانی رفته بودند و دچار این حادثه شدند.

اسکندری با اشاره به اینکه محل مذکور قبلا توسط گروه‌های مین‌روبی پاک‌سازی شده بود افزود: بارش باران و رانش زمین در مناطق مرزی موجب جابجایی مین‌ها می‌شود، از این رو تردد در چنین مناطقی برای مرزنشینان به ویژه دامداران خطر انفجار مین‌های جابجا شده را در پی خواهد داشت.

اسکندری از شهروندان خواست بدون هماهنگی و همراهی افراد محلی آگاه از تردد در معابر مرزی و محل‌های مین‌گذاری شده دوران دفاع مقدس خودداری کنند.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرز‌های عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود؛ هر سال تعدادی از ساکنان مناطق روستایی و مرزی این شهرستان به دلیل انفجار مین جان خود را از دست داده یا مجروح می‌شوند.

منطقه کوهستانی بلفت با ارتفاع بیش از ۲ هزار و ۴۲۰ متر در ۱۵ کیلومتری غرب سردشت و در مسیر روستای بیوران این شهرستان واقع شده و به دلیل پوشش گیاهی و وجود انواع گیاهان کوهی در فصل بهار شمار زیادی از شهروندان بویژه دامداران به این منطقه می‌روند.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ شهر و ۲ بخش ربط و مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.