اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فعال کردن کارگاه‌های راکد باید مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.