عملیات بازگشایی راه خلخال به پونل آغاز شد

همزمان با هشتمین روز فصل بهار عملیات برفروبی و بازگشایی راه خلخال به پونل از سمت استان اردبیل آغاز شد.

عباس حقی، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در حاشیه بازدید از عملیات برفروبی و بازگشایی محور خلخال به پونل گفت: عملیات بازگشایی و برفروبی راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان اردبیل و شهرستان خلخال آغاز شده است، با این وجود تا زمان بازگشایی کامل راه و همچنین ایمن سازی آن هرگونه تردد در این محور مسدود برای تمام خودرو‌ها همچنان ممنوع است.

او اظهار کرد: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین برفروب همچون بولدوزر، لودر و برف‌خور از صبح امروز هشتم فروردین ماه از سمت خلخال آغاز شده و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال اضافه کرد: با تکمیل عملیات بازگشایی و برفروبی در هر ۲ حوزه استحفاظی خلخال و استان گیلان خبر آزاد شدن مسیر مسدود شده از برف و همچنین رفع ممنوعیت تردد این جاده ارتباطی از طریق رسانه‌های رسمی اعلام و تا زمان اعلام این خبر همچنان تردد خودرو‌ها در این مسیر مسدود ممنوع است.

جاده ارتباطی خلخال - پونل به طول ۸۰ کیلومتر از جمله مسیر‌های با مشخصات فنی راه فرعی درجه یک است که هر سال با نخستین بارش برف پاییزی بر روی خودرو‌ها مسدود شده و در برخی از سال‌ها تا پایان دومین ماه از بهار نیز همچنان مسدود می‌ماند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.