فرماندار گناوه:

۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند

فرماندار گناوه از اسکان شبانه روزی بیش از ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان گناوه خبر داد.


محمدتقی صفری در بازدید از محل اسکان گناوه اظهار داشت: گناوه با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تجاری که دارد، میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و باید خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

وی افزود: ستاد اسکان به صورت شبانه روزی پای کار است و برای رضایت مندی گردشگران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

صفری تصریح کرد: با بررسی آمار اسکان مسافران نوروزی، تا پایان روز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۵۷ هزار مسافر نوروزی در قالب ۹ هزار خانوار در مدارس شهرستان گناوه اسکان شبانه روزی داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران نوروزی به شهرستان گناوه گفت: ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان با تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های انجام شده از طریق ۲ پایگاه شماره ۱ و ۲ به صورت شبانه روزی تمامی کلاس‌ها و فضا‌های مدارس که قابلیت برپایی چادر را دارند در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌دهد.

ضرغام مردانی با اشاره به اسکان اضطراری مسافران در شرایط بحرانی، افزود: با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های روز‌های اخیر و حجم بالای مسافران و پیشگیری از بروز تلفات احتمالی ناشی از سرما و. ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان با همکاری فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج، اداره گردشگری و سایر ادارات این شهرستان اقدام به فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سالن‌های ورزشی مدارس، سالن‌های امتحانات، نمازخانه‌های مدارس و همچنین برخی از مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرستان کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نوروز هر سال آموزش و پرورش شهرستان با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود وارد میدان می‌شود تا بخشی از بار اسکان مسافران نوروزی به ویژه مسافران فرهنگی را عهده دار شود، ولی به دلیل استقبال بالای گردشگران و مسافران نوروزی بویژه فرهنگیان سراسر کشور از این شهرستان، قطعاً امکانات موجود در آموزش و پرورش گناوه جوابگوی این حجم از مسافران نخواهد بود.

صفری گفت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه با استقرار ۲ پایگاه اسکان نوروزی در سطح شهرستان، ۱۵۶ واحد آموزشی و ۵۰۰ کلاس درس را برای پذیرایی از مهمانان نوروز ۱۴۰۳ مهیا کرده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مهمترین شهرستان‌های گردشگرپذیر در کشور و استان بوشهر است که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور به خصوص در تعطیلات نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.