ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی

در پی ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی امید به احیای این تالاب افزایش یافت.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با رهاسازی حدود ۸ میلیون متر مکعب در آذرماه ۱۴۰۲ و بارش رحمت الهی و بارندگی‌های مناسب اسفندماه در کل حوضه زاینده رود از جمله منطقه شرق اصفهان که موجب حفظ رطوب این تالاب شد در اواخر اسفند ماه سال قبل، شاهد تنوع بالا و جمعیت‌های قابل توجهی از انواع پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی گاوخونی بودیم.


حسین اکبری افزود: بر اساس پایش‌های میدانی و هوایی اوایل بهار ۱۴۰۳ ورود حداقل ۲۰۰ فلامینگو به عنوان پرنده شاخص به تالاب بین المللی گاوخونی ثبت شده است.


وی با بیان اینکه جمعیت این پرنده مهاجر در تالاب افزون بر۳۰۰ فلامینگو برآورد می‌شود گفت:این پرندگان در حال لانه گزینی و تخم گذاری هستند.


اکبری افزود: علاوه بر آن گروه‌های قابل توجهی از پرندگان آبزی و کنار آبزی چشم انداز‌های بدیع و چشم نوازی را در طبیعت استان و ایران رقم می‌زند و تصاویر نشان می‌دهد که امید در جهت احیای تالاب بین المللی گاوخونی با همکاری جمعی، کاملا زنده است.


معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی‌ها و حمایت‌های بین دستگاهی و همکاری کشاورزان بخش دیگری از حقابه تالاب گاوخونی همزمان یا بعد از رهاسازی حقابه کشاورزی شرق اصفهان در ایام نوروز محقق شود تا علاوه بر جلوگیری از خشکی مجدد تالاب و پیشگیری از خسارت‌ها و تشدید گرد و غباردر شعاع ۵۰۰ کیلومتری تالاب و میزبانی شایسته از پرندگان مهاجر، شاهد به ثمر نشستن فرایند ارزشمند جوجه آوری پرندگان در تالاب و تغذیه آبخوان‌های چندین استان کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار