آغاز مرحله دوم رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه

مدیر منابع آب مهاباد از آغاز مرحله دوم رهاسازی آب از سد مخزنی مهاباد به سمت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این مرحله از رهاسازی با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه انجام می‌شود.

خالد رحمانی مدیر منابع آب مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه از امروز با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شد.

وی اضافه کرد: با رهاسازی این میزان آب، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رحمانی همچنین از کشاورزان منطقه درخواست کرد در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیر مجاز آب در طول مسیر‌ها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.