اقامت بیش از ۸۲ هزار و ۲۴۹ هزار مسافر نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۸۲ هزار و ۲۴۹ مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی استان اسکان و اقامت داشته اند.

عطا حسن پور اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲ هزار و ۳۴۷ نفر در اقامتگاه‌های رسمی اسکان داشته اند که ۶ هزار و ۲۹۸ نفر آنها در هتل‌ها اقامت کردند.

وی گفت: ۵۰۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۶۰۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۲ هزار و ۶۵۹ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی اسکان داشته اند که نشان دهنده توجه مسافران نوروزی و گردشگران به نوع از اقامتگاه هامی باشد.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده ۵۸ هزار و ۳۶۱ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و یک هزار و ۵۴۱ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت داشته اند.

بازدید بیش از ۳۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه اظهار کرد: در این مدت ۶۶ هزار و ۳۸۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان و تعداد ۱۸۳ هزار و ۶۶۱ نفر از جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کرده اند.

حسن پور با اشاره به بازدید ۳۳ هزار و ۷۲۶ نفر از جاذبه‌های دست ساز استان نیز اظهار داشت: این میزان بازدید از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین جاری انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین در مجموع بازدید‌های نوروزی امسال تاکنون تعداد ۸۲۳ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۱۸۳ هزار و ۶۶۱ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۳۲ هزار و ۹۲۲ نفر از جاذبه‌های مذهبی استان بازدید کرده اند.

حسن پور با اشاره به اینکه نوروز سال جاری ۴۸ هزار و ۷۰۷ گردشگر و مسافران نوروزی از موزه‌های استان بازدید کرده اند گفت: همچنین برای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، نرم افزار "لرستان سفر" برای معرفی بیشتر و بهتر جاذبه‌های گردشگری استان در دسترس عموم قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.