رئیس هیئت موسس جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی؛

اتحادیه هتلداران خراسان رضوی جایگاهی قانونی ندارد

رئیس هیئت موسس جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه اتحادیه هتلداران خراسان رضوی جایگاهی ندارد.

اتحادیه هتلداران خراسان رضوی جایگاهی قانونی نداردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ امیرسزاوار در نشستی که به منظور بررسی فرآیند تشکیل این تشکل با هئیت موسس و برخی هتل داران برگزارشد افزود: با توجه به قانون برنامه ششم توسعه دیگر اتحادیه هتل داران جایگاهی ندارد و ضرورت دارد که تشکلی برمبنای قانون تشکیل شود.

وی گفت: حدودیکسال از آغاز تلاش‌ها می‌گذرد و تاکنون تسکیل جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی به نتیجه نرسیده است.

رئیس هیئت موسس جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی با اشاره به برخی ابهامات و اختلاف نظر‌ها درباره این تشکل اظهار کرد: اکنون برخی ابهامات برطرف شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرده است که با نظرمدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی می‌توانیم اصلاحات جزئی را انجام دهیم و اساسنامه را به تصویب قطعی برسانیم.

سزاوار با اساسنامه مورد تائید سازمان میراث فرهنگی شکل بگیرد و هیئت موسس به هیئت مدیره تبدیل شود و پس از تشکل و ثبت جامعه هتلداران، کارگروهی تشکیل و اصلاحات مد نظر با تایئد اداره کل میراث فرهنگی انجام شود.

وی تاکید کرد: تاکنون فرآیند تشکیل این جامعه حرفه‌ای حدود یکسال طول کشیده است و اگربرای برخی اشکلات جزئی تشکیل مجمع عمومی و انتخابات را به تاخیر بیندازیم باز هم زمان را از دست خواهیم داد.

رئیس هیئت موسس جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی گفت: در یک بازه زمانی 72 ساعت کاری بررسی‌های کارشناسی درباره اساسنامه صورت گیرد و و پس از تائید اطلاع رسانی برای کاندیدا‌ها و تشکیل مجمع و دیگر اقدامات برابر قوانین انجام شود.

سزاوار بر ضرورت تشکیل این نهاد در حوزه گردشگری تاکید کرد و یادآور شد: صدور مجوز‌های بی رویه از جمله آسیب‌های حوزه هتلداری و اکنون که مکرمی فر در راس اداره کل استان قرار گرفته فرصت مغتنی برای تقویت هتلداری و گردشگری است و باید از این فرصت استفاده و جامعه حرفه‌ای هتلداران استان را تشکیل دهیم.
 
 

باید برای احیای صنعت هتلداری همه فعالان این حوزه همدل و هماهنگ شوند

 
ابوالفضل مکرمی فرمدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی  در ادامه این نشست گفت: هتلداری صدمات زیادی را خورده و اکنون باید برای احیای این صنعت اقتصادی همه فعالان این حوزه همدل و هماهنگ شوند.

وی افزود: از بخش خصوصی به صورت همه جانبه حمایت و دفاع می‌کنم و تلاش می‌کنم از اختیاراتم برای احیای هتلداری استفاده کنم.

مکرمی فربا اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: تشکل‌های حوزه گردشگری از زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت به زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییرمی کنند و به آغوش خانواده گردشگری برمی گردد.

وی تاکید کرد: تشکیل جامعه هتلداران خراسان رضوی یک فرصت است که می‌تواند بخشی از امور مرتبط با هتل داران را پیگیری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به برخی موارد مطرح شده درباره اساسنامه جامعه حرفه‌ای هتل داران از سوی هئیت موسس، گفت: اکنون بسترتعامل، گفتگو و اجرای قانون تشکیل این تشکل حرفه‌ای هتلداری فراهم است ومی توان با تفاهم تغییرات مد نظر را انجام داد.

مکرمی فر با بیا این که ظرفیت هتلداری در خراسان رضوی با تمام کشور برابر است، تاکید کرد: با توجه به جایگاه خراسان رضوی باید در تشکیل جامعه حرفه‌ای هتلدارای و اقدامات لازم در این زمینه نیز پیشگام باشیم.

انتهای پیام//ا.س
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.