ایمن سازی ۵۰ نقطه پر تصادف در محور‌های فارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از ایمن سازی ۵۰ نقطه پر تصادف از مجموع ۹۶ نقطه پر تصادف کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

محمد فرخ زاده در ستاد خدمات سفر استان در شیراز گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز چهار فروردین ماه جاری، یک میلیون و ۶۸۴ هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های استان شامل هتل‌ها، زائرسراها، کمپ‌های اسکان شهرداری و آموزش و پرورش و سایر اقامتگاه‌ها اسکان داده شدند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: طی مدت مذکور هشت میلیون و ۸۲۶ هزار تردد وسایل نقلیه همراه با تکرار و یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۵۰ تردد وسایل نقلیه بدون تکرار توسط سامانه‌های ثبت تردد در محور‌های مواصلاتی فارس به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل فرودگاه‌های فارس، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری، تعداد ۱۳۴ پرواز فوق‌العاده داخلی و خارجی در فرودگاه شیراز پیش بینی شده و تاکنون افزون بر ۷۶ هزار و مسافر به مقاصد داخل و خارج استان جا به جا شده‌اند.

فرخ‌زاده اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز در بازه زمانی مذکور، ۱۵ قطار در مسیر درون و برون استان تردد داشته و از این طرق پنج هزار و ۲۷۶ مسافر وارد استان شده و پنج هزار و ۲۹۷ مسافر نیز از استان خارج شده‌اند.

کاهش ۳۰ درصدی ماموریت‌های اورژانس فارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی ماموریت‌های اورژانس استان در بازه زمانی مذکور در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: طی این مدت اورژانس استان پنج هزار و ۷۱۱ ماموریت انجام داده که نسبت به آمار پارسال که هفت هزار و ۶۷۶ ماموریت بوده ۳۰ درصد کاهش را شاهد هستیم.

فرخ زاده، ایمن سازی جاده‌های فارس به منظور پیشگیری از تصادفات جاده‌ای را از اولویت‌های مهم استان دانست و گفت: سالانه حدود ۱۱ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان که شامل ۴ هزار وسیله نقلیه و افزون بر ۶۳ هزار راننده است به مقاصد درون و برون استان جا به جا می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین در ۱۱ ماه سال گذشته افزون بر ۳۲ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان به سایر نقاط کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

فرخ زاده اظهار کرد: به منظور تامین ایمنی و سلامت جاده‌ای برای هموطنان و کاربران جاده‌ای، ۱۴۳ سامانه تردد شمار و ۳۰ سامانه نظارت تصویری ثبت تخلف در محور‌های استان نصب شده و نصب ۳۵ سامانه نظارت تصویری دیگر نیز در دست اقدام است که از این تعداد ۲۴ سامانه در آزادراه شیراز – اصفهان نصب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: ایمن سازی ۵۰ نقطه پر تصادف از مجموع ۹۶ نقطه پر تصادف کشور، انجام بیش از ۶۵۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت در محور‌های استان، اجرای بیش از هفت هزار کیلومتر خط کشی، احداث نزدیک به ۲۰ کیلومتر روشنایی در نقاط دارای سابقه تصادف در شب و تهیه و نصب بیش از ۳۰ هزار عدد انواع تابلو از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس است.

فرخ زاده افزود: از مردم استان و میهمانان نوروزی تقاضا داریم که با توجه به شلوغی جاده‌ها و تغییرات جوی، نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار