نجات ۲۲ مسافر دریایی در خلیج چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات ۲۲ مسافر دریایی با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار و با اعزام شناورهای ناجی خبر داد.

سید احمد هاشمی  اظهار داشت: یک فروند شناور تفریحی به علت نقص فنی و از دست دادن سکان، در شرایط اضطرار قرار گرفته و نیاز به کمک داشتند که با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار و با اقدام فوری و اعزام شناورهای ناجی در پشت موج شکن اسکله شهید بهشتی در عملیاتی موفق این افراد نجات یافته و ۲۲ نفر از کارکنان این قایق در سلامت کامل به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی بیان کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) بصورت ۲۴ ساعته روی کانال ۱۶ VHF و شماره تماس ۱۵۵۰ آمادگی ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی را دارد.

وی افزود: حتما صیادان در زمان اعزام به صید از اطلاعات هواشناسی دریایی با شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اطلاع حاصل کنند و به صیدگاه های مشخص اعزام شوند و اطلاعات منطقه صید را در اختیار مالک شناور قرار دهند و تجهیزات ایمنی از قبیل لایف رافت، حلقه نجات و جلیقه نجات به تعداد کارکنان شناور به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.