سفر هیاتی از مقامات پاکستان به کابل

هیاتی از مقام‌های ارشد وزارت بازرگانی پاکستان قرار است عازم افغانستان شود.

پایگاه خبری شبکه داون نیوز پاکستان امروز نوشت که قرار است یک هیات بلندپایه به ریاست قائم مقام وزارت بازرگانی این کشور فردا (دوشنبه) عازم کابل شود. طی این بازدید قرار است مسئولان پاکستانی با مقام های طالبان وابسته به ارگان‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، مرزی و انتظامی دیدار کنند.

محمد زیبر موتی والا مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت پاکستان سفر آتی هیات این کشور به کابل را گامی در مسیر اعتمادسازی و اطمینان از جریان تجارت روان بین دو همسایه عنوان کرد.

آخوندزاده عبدالسلام سخنگوی وزارت بازرگانی افغانستان سفر برنامه ریزی شده هیات پاکستانی را تایید کرد.

در همین ارتباط ممتاز زهرا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "خرم آغا" قائم مقام وزارت بازرگانی این کشور برای سفر ۲ روزه فردا عازم کابل می‌شود تا بحث‌های مرتبط با تجارت را با طرف افغانستانی مطرح کند.

وی افزود: اسلام‌آباد متعهد به توسعه روابط تجاری با افغانستان و گسترش روابط مردمی بین دو کشور است.

این درحالی است که سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد پس از رخدادهای نظامی میان دو کشور در تلاش برای تنش‌زدایی با نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کرد.

سردار احمد شکیب پس از دیدار با آصف علی خان دُرانی در اسلام‌آباد، راهی کابل شد و طی دیدار با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان وی را در جریان آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.