تولید سیگنال ژنراتور‌های به روز در کشور به کمک فناوران ایرانی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از امکان انجام تست‌های سنسور‌های ارتعاشی پراکسمیتی توسط میکرومتر و دستگاه‌های ارتعاشاتی این شرکت خبر داد.

اسماعیل ثنایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: آزمایشگاه شرکت ما مجهز به چندین شیکر ارتعاشی کالیبره شده دقت بالا از جمله TK بنتلی نوادا و شیکر دیجیتال HG ۵۰۲۰۱ قابلیت وارد آوردن ارتعاشات با فرکانس‌های مختلف و دامنه‌های مختلف بر حسب mm/s ۲۸ mm/s و میکرومتر را دارد. همچنین می‌توان از طریق سیگنال ژنراتور به این شیکر ارتعاش مورد نظر را وارد کرد.

او افزود: انواع اسیلوسکوپ‌های دیجیتال منابع تغذیه دقیق و سیگنال ژنراتور‌های به روز از خصوصیات دیگر آزمایشگاه مجهز این شرکت هستند. تست‌های سنسور‌های ارتعاشی پراکسمیتی توسط میکرومتر و دستگاه‌های ارتعاشات نیز در این شرکت انجام می‌شود.

ثنایی اظهارکرد: Vibration Switch محصول Vibration Switch یکی دیگر از محصولات شرکت بوده که در نیروگاه‌های کشور نصب شده است و به منظور اندازه گیری ارتعاشات کولینگ تاور‌ها و محیط‌های نسبتا آلوده جایگزین مناسبی Vibration Switch CSVIOOLC برای مدل مشابه بنتلی نوادا است. خطینگی این برد ۱ بوده و ارتعاشات بر حسب میلیمتر بر ثانیه را به جریان ۴، ۲۰ mA در سرعت‌های دلخواه از در mm/s و mm/s ۵، mm/slomm/s ۲۰، mm/s ۵۰ خروجی تبدیل می‌کند.

 او گفت: این برد شامل یک مدار تاخیر نیز است تا در صورت بالا رفتن جریان خروجی از آستانه‌ مجاز پس از تاخیر ۱ یا ۵ که توسط کلید تعیین می‌شود با روشن شدن LED و اتصال رله‌ Energize نشان دهد. آستانه‌ مجاز عملکرد رله در این مدار نیز توسط کلید در ۵ بازه‌ جریانی تعیین می‌شود. با تاخیر ۰٫۵۵ پس از پایین آمدن سیگنال از آستانه‌ی مجاز رله به حالت قبل بر می‌گردد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این شرکت اقدام به طراحی ماژول ۵۵۶-ARF، برای اندازه گیری ارتعاشات کرده است. این ماژول می‌تواند متناسب برای سنسور‌های ارتعاشی صنعتی با حساسیت ۱۰۰ میلی ولت وبر و ۵۰ میلی ولت وبر و طراحی و ساخته شوند. از ویژگی‌های بارز این ماژول پایداری و حساسیت بالا و ایزوله بودن تغذیه داخلی آن است برای امکان نمونه گیری از سیگنال سنسور یک خروجی بافر شده با حفاظت اتصال کوتاه طراحی شده است.

 او ادامه داد: خروجی این ماژول به صورت جریانی و در بازه‌ ۲۰-۴ میلی آمپر است. همچنین سیگنال‌های دیجیتال برای فعال بودن تغذیه ماژول و سیگنال اخطار با قابلیت تنظیم طراحی شده اند. این مبدل در آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو تست و کالیبره شده و قابلیت سفارشی سازی (Customization) بنابر نیاز‌های مشتریان محترم را دارا است. معرفی برد‌های الکترونیکی شرکت اقدام به طراحی ماژول‌هایی در زمینه ابزار دقیق کنترلر دمای الکترونیکی توربین‌های گازی (۱۳۷۶) کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار