هشدار آنروا در خصوص مسدود کردن ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه

دبیر کل آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی بار دیگر نسبت به مسدود کردن ورود کمک‌های غذایی و قحطی قریب‌الوقوع در غزه هشدار داد.  

«فیلیپ لازارینی» دبیرکل اونروا می‌گوید رژیم صهیونیستی برای دومین بار در هفته جاری مانع ورود کمک‌ها به شمال نوار غزه شده است.

به گزارش آناتولی، لازارینی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز، مقامات اسرائیلی بار دیگر کاروان اونروا را که حامل کمک‌های غذایی مورد نیاز مردم بود، از رفتن به شمال غزه منع کردند». 

او تاکید کرد که مردم در شمال غزه در آستانه قحطی هستند و آخرین باری که اونروا موفق شد به این منطقه کمک‌های غذایی ارسال کند، نزدیک به دو ماه پیش بود.

این مقام سازمان ملل گفت: «من بار‌ها گفته‌ام. این گرسنگی و قحطی قریب‌الوقوع ساخته دست بشر است و هنوز هم می‌توان از آن جلوگیری کرد». 

گفتنی است، در شش ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر از مردم غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و افرادی که زنده مانده‌اند نیز با قحطی قریب‌الوقوع دست و پنجه نرم می‌کنند. 

روزنامه گاردین روز گذشته در مقاله‌ای نوشت که غزه در حال حاضر شدیدترین فاجعه قحطی چند دهه اخیر را تجربه می‌کند و ممکن است به زودی، تعداد تلفات ناشی از گرسنگی و سوء تغذیه از تعداد تلفات به دلیل شلیک مستقیم گلوله و بمباران هم بیشتر شود.

برچسب ها: اونروا ، سازمان ملل ، قحطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار