رافتی:

انتقال پیکر کوهنورد سقوط کرده در «کوهسرخ» ۱۳ ساعت طول کشید

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهسرخ گفت: عملیات جستجو و انتقال پیکر بی جان کوهنورد سقوط کرده به دلیل شرایط سخت عبور و به صورت شبانه، ۱۳ ساعت به طول انجامید.

دکتر رضا رافتی سرپرست فرمانداری شهرستان کوهسرخ گفت:حدود ساعت ۱۸:۳۰روز پنجشنبه هفته گذشته، خبر سقوط یکی از سه کوهنورد حاضر در ارتفاعات کوهستان روستای بند قراء به سامانه امداد هلال احمر استان خراسان رضوی گزارش شد که عملیات انتقال پیکر بی جان این کوهنورد محلی بدلیل سختی مسیر با استفاده از تجهیزات خاص امدادی زمان زیادی برد.

وی بیان کرد: هر چند سقوط کوهنورد حادثه دیده از ارتفاعات توسط همراهان وی مشاهده شده بود، اما به دلایلی از جمله شرایط خاص منطقه حادثه، تلاش اعضا برای برقراری تماس و جابجا شدن سبب شده بود تا محل سقوط این کوهنورد نامعلوم و پیکر او قابل مشاهده نباشد.

سرپرست فرمانداری کوهسرخ با تاکید بر اعزام فوری تیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان به منظور تسهیل میدانی امدادرسانی گفت: خوشبختانه با بسیج امکانات در کمترین زمان ممکن چند گروه مردمی از روستاهای «کریز و بندقراء» به همراه اکیپ جستجو و امداد و نجات هلال احمر در منطقه حاضر و پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه و نفس گیر با بهره گیری از روشنایی مهتاب در کوهستان، جسم بی جان این کوهنورد با شکستگی و صدمات جدی از چند ناحیه، پیدا شد.

رافتی بیان کرد: با توجه به ۲ طرفه بودن محورهای مواصلاتی در کوهسرخ، حوادث جاده ای، شرایط آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و حضور کوهنوردان و طبیعت گردان در این منطقه، استقرار پایگاه هلال احمر در این منطقه ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار