کاهش ۴۰ درصدی بازدید از آثار تاریخی گناباد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به دلیل همزمانی با ماه رمضان بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است

حمیدرضا محمودی قوژدی گفت: سه هزار و ۶۱۵ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه امسال از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گناباد بازدید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۳۲ نفر مسافر نوروزی طی همین مدت در هتل‌ها و مراکز اقامتی گناباد اسکان یافتند، بیان کرد: ضریب اشغال تخت در این مراکز حدود ۷۳ درصد بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفر گناباد ادامه داد: در اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامت گاه‌های غیر رسمی این شهرستان نیز به ترتیب ۱۸۸ نفر و ۹۴۲ مسافر نوروزی اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان مجموع اقامت در مراکز اقامتی شهرستان گناباد از ابتدای نوروز تا دوم فروردین ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش یافت.

محمودی قوژدی مجموع تردد وسایل نقلیه ورودی و خروجی به جاده‌های گناباد در این مدت را بیش از ۱۱۹ هزار خودرو با ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ مسافر ذکر کرد که کاهش بیش از ۱۸ درصدی داشته است.

شهرستان گناباد واقع در جنوب استان خراسان رضوی با قدمتی کهن و آثار تاریخی گردشگری متعدد مقصدی مناسب برای سفر گردشگران داخلی و خارجی است.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد ۱۴۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان نخستین اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو به عنوان شاهکار بشری و نمادی از سختکوشی مردم کویر برای دست یافتن به مایه حیات در این خطه از دوران هخامنشی به یادگار مانده است، از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد ۶۰ اثر سابقه چند هزار ساله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار