رشد قابل توجه ورزش قهرمانی در مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از رشد قابل توجه ورزش قهرمانی مازندران در اکثر شاخص‌ها خبر داد.

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران پیرامون وضعیت ورزش قهرمانی مازندران در سال ۱۴۰۲، گفت: با تلاش همکارانم در بیشتر شاخص‌های ورزش قهرمانی رشد قابل توجهی داشتیم.

او افزود: طبق آخرین آمار تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، تعداد ۱۹۴۷۱۸ نفر ورزشکار مازندرانی بیمه شده داریم که از این تعداد ۱۱۱۹۸۲ نفر آقایان و ۸۲۷۳۶ نفر بانوان هستند که نشان دهنده رشد ۱۲ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درخصوص تعداد مدال آوری در میادین برون مرزی، گفت: ورزشکاران مازندرانی ۳۱۵ مدال کسب کردند که سهم آقایان ۲۴۲ مدال و سهم بانوان ۶۹ مدال بود که از این تعداد، ۱۲۶ مدال طلا، ۸۷ نقره و ۹۸ برنز برای کشور به ارمغان آورده اند و بطور کل می‌توان گفت سهم بری آقایان از مدال‌های کسب شده ۷۸ درصد و بانوان ۲۲ می‌باشد.

رجبی افزود: نکته مهم در کسب مدال‌های مازنی ها، طلایی رنگ بودن ۴۰ درصد از مدال‌های کسب شده در میادین برون مرزی در سال جاری است که نشان دهنده دورخیز قدرتمند ورزشکاران استان به سمت جایگاه قهرمانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه گفت: وجود ۳۴ رشته ورزشی در استان مازندران با قابلیت مدال آوری در سطوح بین المللی، آسیایی و جهانی حکایت از تنوع رشته‌های ورزشی و توانمندی حداکثری هیات‌های ورزشی این استان و تک بعدی نبودن ورزش مازندران دارد.

رجبی در ادامه افزود: با نگاهی به تعداد مدال‌های کسب شده و مقایسه آن با تعداد ورزشکاران مازندرانی که در معیت تیم‌های ملی به مسابقات اعزام شده اند؛ بیانگر این مهم است که ۶۰ درصد از ورزشکاران اعزامی از این استان در تیم ملی موفق به کسب مدال می‌شوند که بازهم نشان دهنده کیفیت بالای ورزشکاران مازندرانی در رقابت‌های بزرگ است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ظرفیت استان مازندران در میزبانی رویداد‌های مهم ورزشی را کم نظیر وصف کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در سطح مسابقات بین المللی و جام باشگاه‌های جهان ۶ مورد میزبانی در رشته‌های کشتی و کاراته داشتیم و تیم‌های ملی نیز ۶۸ بار در مازندران اردو زدند.

او ساماندهی هیات‌های ورزشی را در توسعه ورزش موثر دانست و افزود: در مدت یک سال گذشته ۱۸ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی در مازندران برگزار شد که در این شاخص شاهد رشد ۷۰ درصدی در سال جاری هستیم.

رجبی با اعلام اینکه در مازندران ۲۸۹۹ باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با سال قبل رشد ۱۵ درصدی داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، فعالیت ۱۸۰۰۲ مربی و ۱۰۶۴۳ داور در این استان را نشانگر گستردگی ورزش در این استان دانست و افزود: کسب ۱۸ مدال توسط قهرمانان مازندرانی در بازی‌های آسیایی و ۷ مدال در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو موید جایگاه و اهمیت ورزش برای مردم این خطه است.

این مقام مسئول حمایت و قدرشناسی از تلاش ورزشکاران و توجه به خواست و نیاز این قشر افتخارآفرین را در تکرار و حتی افزایش انگیزه مدال آوری تاثیرگذار دانست و گفت: برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حضور مسئولان استانی و کشوری در کوتاه‌ترین زمان از تاریخ مدال آوری قهرمانان، برگزاری جشنواره عزت و پیشرفت و نمایشگاه تخصصی ورزش، میزبانی از قهرمان بلند آوازه و پهلوان نامی عبداله موحد و تکریم از اماملی حبیبی و دیگر پیشکسوتان و نام آوران، برگزاری مراسم تجلیل و اهدا هدیه‌ی مقام معظم رهبری به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو، برگزاری نشست مشترک هیات‌های ورزشی و ورزشکاران شاخص با استاندار مازندران از جمله اقدامات دستگاه ورزش و جوانان در این راستا بوده است.

رجبی افزود: سیاست دولت سیزدهم توجه و فرآهم آوری شرایط برای توسعه همگانی ورزش بانوان است که اجرای با کیفیت ۴ طرح ملی بانوی توانا، جشنواره دختران آفتاب، تجلیل از برترین‌های عفاف و حجاب و پایش و تندرستی بانوان در استان مازندران موید این موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار