بیانیه مشترک انگلیس و استرالیا علیه رژیم صهیونیستی

استرالیا و انگلیس در بیانیه‌ای ادعایی درباره «پیامد‌های فاجعه‌آمیز» حمله زمینی رژیم اشغالگر به رفح هشدار دادند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که امروز – جمعه – وارد صد و شصت و هشتمین روز خود شده، موجب آوارگی ۸۵ درصد از ساکنان نوار غزه در داخل این منطقه شده و آن‌ها همزمان با محاصره، کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو مواجه هستند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا و انگلیس امروز در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح عنوان کردند: «با توجه به تعداد زیادی از آوارگانی که در این منطقه پناه گرفته‌اند و کمبود فضا‌های امن در غزه، وزرای استرالیا و بریتانیا نگرانی عمیق خود را درباره پیامد‌های بالقوه فاجعه‌آمیز حمله اسرائیل به رفح برای جمعیت غیرنظامی به اشتراک گذاشتند.»

رفح که در جنوب غزه قرار دارد، محل زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی آواره از دیگر مناطق این سرزمین است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت علی‌رغم محکومیت بین‌المللی، برای اعزام نیرو به رفح «مصمم» است.

به‌تازگی رهبران اتحادیه اروپا هم بیانیه مشترکی را در اجلاس خود اتخاذ کردند که در آن خواستار «توقف فوری بشردوستانه منجر به آتش‌بس پایدار» در غزه شدند. این بیانیه از کابینه تندرو رژیم صهیونیستی می‌خواهد از عملیات زمینی در رفح خودداری کند و توضیح می‌دهد که «چنین عملیاتی پیامد‌های انسانی ویرانگری خواهد داشت و باید از آن اجتناب شود.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
صبح بخیر بعد از ۷۵ سال این اولین بار است که انگلیس بر ضد فرزند نامشروع خود در خاورمیانه بیانیه داد و این نشان از نسیم طوفان الاقصی به قب قبه حضرات دارد و بلاشک منافع خود را در خاورمیانه در خطر جدی احساس می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
فقط یه راه هست واسه خاتمه جنگ و خونریزی،صهیونیستا جمع کنن برن کشورای خودشون.. اتوماتیک وار صلح و آرامش برقرار میشه تو غرب آسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
راه پایان جنگ و خونریزی تشکیل کشور و دولت فلسطینی هست.
آخرین اخبار