روسری سوزندوزی شده زنان بلوچ، هدیه مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد.

امین علی پور رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: نیکشهر به عنوان دروازه تنها بندر اقیانوسی کشور و گلوگاه سواحل مکران همواره به عنوان مقصد گردشگری و توقفگاه گردشگران عبوری به استان سیستان و بلوچستان است و به همین جهت ویژه برنامه‌های مختلفی در ورودی شهر نیکشهر برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در ورودی شهر نیکشهر و در قالب نوروزگاه چندین غرفه برای عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات شهرستان در نظر گرفته شده است و گردشگران می‌توانند صنایع حصیری، لباس‌های سوزندوزی بلوچی، حلوا و ترشی‌های معروف نیکشهر را از این غرفه‌ها خریداری کنند.
امین علی پور گفت: امسل برای اولین بار و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد و از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان نماد وحدت و همبستگیست، تلاش شده پوشش اقوام مختلف در غرفه‌های نیکشهر به نمایش گذاشته شود و از گردشگران نیز با زبان و لهجه محلی آنها استقبال کنیم.
مجیب حسنی فرماندار نیکشهر نیز گفت: شهرستان نیکشهر با داشتن آثار تاریخی، آبشار‌های متعدد و روستاه‌های سرسبز همه ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است و به همین منظور تلاش شده است تمامی ظرفیت‌ها برای سفری خاطره انگیز برای گردشگران فراهم شود.
فرماندار نیکشهر افزود: در همین راستا ۶ مجتمع خدمات رفاهی و ۸ مدرسه برای میزبانی از گردشگران نوروزی ساماندهی شده است و تمامی تیم‌های امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، چندین اکیپ راهداری و پلیس را در حال گشت زنی و یا در محور‌های موصلاتی شهرستان مستقر هستند تا سفری ایمن برای گردشگران در سطح شهرستان نیکشهر رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار