جمع آوری و معدوم‌سازی بیش از ۲۰هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زاهدان

از ابتدای بسیج سلامت نوروزی در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۲۰ هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و معدوم سازی شد.

 مهدی زنگنه  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ۲۴ اسفند همزمان با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۶هزار ۵۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و ۲۹۳بازدید از مساجد و اماکن متبرکه توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است.

دکتر زنگنه افزود: رستوران ها، هتل ها، مراکز اقامتی، مساجد‌ها، مدارس ومحل اسکان فرهنگیان، پایانه‌های مسافربری، اماکن بین راهی، سامانه‌های آبرسانی و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله مراکز و اماکنی هستند که در این مدت مورد بازدید بازرسین بهداشت محیط قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تعداد ۸۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته، همچنین تعداد ۳هزار ۷۶سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل مواد غذایی انجام شده است که ۲هزار ۸۵۱ مورد از این تعداد مطلوب بوده است.

وی ادامه داد:. همچنین در نظارت بازرسان بهداشت، یک هزار و ۵۵۴ مورد کلر سنجی انجام شده از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام شماره ۱۹۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، موضوع را به کارشناسان این سامانه گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.