۲۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زاهدان معدوم‌ شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مراکز تهیه و توزیع جمع آوری و معدوم سازی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای بسیج سلامت نوروزی در شهر‌های زیر پوشش این دانشگاه بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مراکز تهیه و توزیع جمع آوری و معدوم سازی شده است.

مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ۲۴ اسفند همزمان با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و ۲۹۳ بازدید از مساجد و اماکن متبرکه توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی افزود: رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی، مساجد، مدارس و محل اسکان فرهنگیان، پایانه‌های مسافربری، اماکن بین راهی، سامانه‌های آبرسانی و مراکز تهیه و عرضه موادغذایی از جمله مراکز و اماکنی هستند که در این مدت مورد بازدید بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تعداد ۸۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته، همچنین تعداد سه هزار و۷۶ سنجش موادغدایی با دستگاه‌های پرتابل مواد غذایی انجام شده که ۲هزار و ۸۵۱ مورد از این تعداد مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در نظارت بازرسان بهداشت، یک‌هزار و ۵۵۴ مورد کلر سنجی انجام شده از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

زنگنه با اعلام شماره ۱۹۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی، موضوع را به کارشناسان این سامانه گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.