جهش تولید با مشارکت مردمی گامی محکم در جهت کمک به پایداری شاخص‌های اقتصادی

کارشناس اقتصادی گفت: نام گذاری امسال از اهمیت پیوستگی تولید، پایداری اقتصاد با حضور و مشارکت مردم خبر می‌دهد.

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شعار سال گفت: نام گذاری امسال از اهمیت پیوستگی تولید، پایداری اقتصاد با حضور و مشارکت مردم خبر می‌دهد.

او می‌گوید: جهش تولید یعنی این که در تمام سازوکار‌های مرتبط با تولید از قانون گذاری تا محصول نهایی به تمام اجزا باید دید همه جانبه داشت و در برخی از امور تجدید نظر صورت گیرد تا این مهم یعنی جهش تولید به مرحله عمل برسد تولیدی که با بخشنامه‌های یک شبه و برخی از موانع تامین سرمایه در گردش تهدید شود در رسیدن به جهش دچار چالش خواهد شد البته که سال گذشته برای مقابله با بخشنامه‌های یک شبه اقدامات خوبی همانند تصویب و ابلاغ آئین‌نامه ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار را داشتیم. یکی دیگر از مواردی که کمک به جهش تولید خواهد کرد ارتباط خوب دستگاه‌هاست که در برخی از موارد این ارتباط نیازمند تقویت است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه می‌گوید: اما بخش دوم شعار سال به مشارکت مردم اشاره دارد ساختار اقتصادی ما یک چهارچوب دولتی دارد که همین امر سبب می‌شود اقداماتی همچون تحریم‌ها اقتصاد کشور را بسیار تحت تاثیر قرار دهد، اما اگر از این وابستگی به سمت مشارکت مردم یعنی خصوصی سازی اصولی و صحیح حرکت کنیم چالش‌ها نیز قطعا کمتر خواهد شد.

او می‌گوید: وقتی دولت نقش اساسی در اقتصاد دارد قیمت گذاری می‌کند و بخش خصوصی و مردمی کمتر رغبت برای فعالیت پیدا می‌کنند و این یعنی تولید با چالش مواجه خواهد شد بر همین اساس است که رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردمی تاکید کردند. در کل جهش تولید با مشارکت مردمی گامی محکم در جهت پایداری شاخص‌های کلان اقتصادی است که برای تحقق این مهم باید دستگاه‌ها همکاری لازم را با یکدیگر در جهت کاهش موانع تولید و حرکت در راستای خصوصی سازی اصولی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار