افزایش صادرات از پایانه مرزی ماهیرود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد جابجایی کالا در بخش صادارت و ترانزیت از پایانه‌ مرزی ماهیرود ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۹۱۰ هزار و ۸۰  تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۳۳ هزار ۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی ماهیرود انجام شده است.

وی افزود: از این میزان جابجایی کالا، ۴۲۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲ هزار و ۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادارت از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فرآورده‌های های نفتی و سیمان اعلام کرد.

جلال زاده همچنین با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۵ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر ورودی و ۲۳ هزار و ۳۴۶ نفر مسافر خروجی جمعا ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر از پایانه مرزی استان تردد کرده اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است.

وی از پیگیری‌ها در خصوص افزایش تعداد شرکت‌های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری جهت رفاه حال مسافرین متردد از مرز ماهیرود نیز خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.