موزه تاریخ طبیعی شیراز بازگشایی شد

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز، پس از ۲ ماه نوسازی، در آستانه سال نو بازگشایی شد.

معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی دانشگاه شیراز در آیین بازگشایی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی گفت: بخش‌هایی از این موزه با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال نوسازی شد که بخشی از این اعتبار را شهرداری شیراز تأمین کرد.

پرویز رستم‌زاده افزود: بخش‌های جانورشناسی، گیاه‌شناسی، زمین‌شناسی، آناتومی، صنعت برق و مخابرات این موزه هم‌اکنون فعال است و بخش‌های نجوم، اقوام و هوافضا نیز در دست تکمیل است که امیدواریم با تأمین اعتبار آن هرچه سریع‌تر آماده‌سازی و به جمع دیگر بخش‌های فعال موزه افزوده شود.

او ادامه داد: موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز پس از حدود ۲ ماه تعطیلی، از آغازین روز سال ۱۴۰۳ پذیرای بازدیدکنندگان است و در ایام نوروز همه روزه از ساعت هشت تا ۱۹ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی دانشگاه شیراز اظهار کرد: این موزه که از جاذبه‌های مهم شهر شیراز به شمار می‌رود، به‌منظور بالابردن سطح دانش عمومی درباره عالم خلقت و شناخت ارزش وجودی گیاهان، جانوران، کانی‌ها و سنگ‌ها در زندگی انسان و کمک به آموزش بهتر علوم و جبران کمبود آزمایشگاه‌های مراکز آموزشی تأسیس شده است.

او گفت: برنامه‌ریزی برای نوسازی کامل این موزه، افزایش بخش‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات آن از اولویت‌های دانشگاه شیراز است که نیاز به کمک مالی مسؤلان استان و کشور دارد.

رستم‌زاده یادآور شد: ساختمان موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز در ۲ طبقه، شامل یک سالن مرکزی بزرگ گنبدمانند و سه بال جانبی است و از نظر وضعیت خاص معماری و رعایت نکات ایمنی یکی از موزه‌های شناخته شده است، اما باتوجه به قدمت آن، نیاز به نوسازی اساسی‌تری دارد.

او اضافه کرد: موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۳، به‌همت مرحوم دکتر صدرالدین شریفی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز تأسیس و در سال ۱۳۵۹ به ساختمان کنونی آن با وسعتی حدود ۱۰هکتار منتقل شد.

آیین بازگشایی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز با حضور رئیس دانشگاه شیراز، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار