۹۹ هزار و ۴۸۷ بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند

مدیرکل اداره بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۹۹ هزار و ۴۸۷ نفر در استان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند که بیمه آنها در سال آینده نیز به صورت رایگان تمدید خواهد شد.

سعید کرمی زنجانی مدیرکل اداره بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۹۹ هزار و ۴۸۷ بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند گفت: در سال آینده تخفیف های حق سرانه بیمه دهک های ۶ تا ۹ نیز همچنان اعمال خواهد شد.

کرمی خاطر نشان کرد: افراد فاقد پوشش بیمه برای ثبت نام می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا به صورت مستقیم از طریق سامانه حقوق شهروندی سازمان به نشانی اینترنتی csp.ihio.gov.ir با وارد کردن مشخصات خود اقدام کنند.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۶ هزار و ۹۳۳ نفر معادل بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

این مسوول با اشاره به تمهیدات این اداره کل برای خدمت رسانی به بیمه شدگان در تعطیلات نوروزی، گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته نیروهای سازمان در کشیک های تعریف شده از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین سال آینده، آماده پاسخگویی به بیمه شدگان هستند.

وی اضافه کرد: ناظرین بیمارستانی نیز در محل بیمارستانهای سطح استان حضور می یابند و پاسخگوی بیمه شدگان و مسافرین هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگوی تلفنی ۱۶۶۶ مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی بیمه شدگان است.

این مسوول افزود: هم اکنون ۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان استان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت استان ثبت نام کرده و نشان دار شده اند.

وی افزود: صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با توجه ویژه دولت سیزدهم در حوزه سلامت و به موجب بند (ن) تبصره ۱۷ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران با محوریت سازمان بیمه سلامت از شهریور سال گذشته آغاز به کار کرد.

کرمی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۲۳ مرکز، طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، گفت: ۸۴ مرکز جامع خدمات روستایی نیز به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.