بیش از ۵۰ درصد جمعیت زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت زنجان برابر با ۶۰۶ هزار زنجانی در قالب چهار صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

سعید کرمی زنجانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در صندوق روستایی ۳۶۷ هزار نفر از روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان توسط دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در صندوق کارمندی نیز ۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت و خانواده آنان شامل این صندوق بوده و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

این مسوول ادامه داد: صندوق بعدی سایر اقشار است که خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، طلاب، روحانیون و دانشجویان در این صندوق جای می گیرند.

وی اظهار داشت: در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان نیز ۱۳۷ هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان عضو هستند که از طریق ارزیابی وسع مالی تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: سرانه کل هزینه پوشش بیمه سلامت برای هر فرد با تسهیلگری صورت گرفته و کاهش سرانه حق بیمه برای بهره مندی افراد فاقد پوشش بیمه، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال اعلام شد.

وی اظهار داشت: افراد متقاضی پس از ثبت نام در سامانه های بیمه سلامت تا تعیین دهک درآمدی از طریق ارزیابی وسع مالی به مدت یک ماه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گفته مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، دهک های یک تا پنج به صورت رایگان و دهک های ۶ تا ۹ با پرداخت ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد و دهک ۱۰ و بالاتر با پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه مصوب تحت پوشش قرار می گیرند و از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی خاطر نشان کرد: افراد فاقد پوشش بیمه برای ثبت نام می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا به صورت مستقیم از طریق سامانه حقوق شهروندی سازمان به نشانی اینترنتی csp.ihio.gov.ir با وارد کردن مشخصات خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.