مصر: آمریکا تبعات حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند

وزارت خارجه مصر از آمریکا خواست تبعات حمله به منطقه رفح را برای تل‌آویو روشن سازد.

طی ۱۶۴ روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران گسترده مناطق شمالی غزه، مردم این باریکه را در مناطق جنوبی این باریکه و شهر رفح متراکم کرده است به طوری که اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی در این منطقه کوچک گرفتار شده اند. این در حالی است که تلاش تل آویو برای عملیات نظامی در رفح، نگرانی‌ها پیرامون افزایش تلفات انسانی را به همراه داشته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه مصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد پس از مخالفت آمریکا با عملیات نظامی اسراییل در رفح، واشنگتن باید برای تل آویو تبعات حمله به این منطقه در مرز با مصر را روشن سازد. 

در این بیانیه آمده است: این مسئله کافی نیست که به صورت زبانی با عملیات نظامی اسراییل در رفح مخالفت شود. بسیار مهم است که مشخص شود اگر از این خط قرمز‌ها عبور شود، در آن موقعیت چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

سامح الشکری، وزیر خارجه مصر نیز در این باره در کنفرانس خبری با رئیس آنروا گفت: این مسئله بر دوش جامعه بین المللی و آمریکا، به عنوان دو مخالف بزرگ عملیات نظامی در رفح، است که برای اسراییل روشن سازند اگر سخنانشان از سوی اسرائیل نادیده گرفته شود چه رخ خواهد داد. 

وی افزود: من هشدار می‌دهم که تبعات انسانی ناشی از عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح فاجعه آمیز خواهد بود. 

پیش از این نیز مقامات قاهره بار‌ها به مقامات تل آویو نسبت به عملیات زمینی در رفح و مرز با مصر هشدار داده اند. مصر از آن نگرانی دارد که اسراییل با عملیات نظامی خود به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور برای بازگشایی مرزهایش برای ورود پناهجویان فلسطینی باشد؛ امری که به شدت از سوی قاهره رد شده است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه امنیتی خود در روز گذشته به طور مشخص از عملیات نظامی ارتش اسرائیل در منطقه رفح برای آنچه نابودی حماس خواند، خبر داد.

برچسب ها: جنگ غزه ، مصر ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار