اجرای بزرگترین فرش‌گل تبریز در میدان آذربایجان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در آستانه عید و ورود مسافران نوروزی به استان آذربایجان شرقی بزرگترین فرش‌گل این شهر به مساحت ۶۰۰ مترمربع در میدان آذربایجان اجرا شد.

آقای آسیایی گفت: میدان آذربایجان تبریز از مناطق حساس و پرتردد این شهر است و ایجاد فرش گل بزرگ در آن علاوه بر زیبایی‌های بصری و سرسبزی محیط در معرفی تبریز به عنوان یکی از کلانشهر‌های سبز و با نشاط به مسافران نوروزی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح‌های گلکاری بهاری و ده‌ها فرش گل‌ زیبا و ترکیبی از گونه‌های بهاری چیپس چوب (چوب‌های کوچک رنگی) و شن رنگی در میادین شهر اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: فضا‌های سبز و اجرای طرح‌های گلکاری بهاری در میادین، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهر در آستانه نوروز در ایجاد شادابی، نشاط و سرسبزی شهر نقش بسزایی داشته و موجب زیبایی بصری و سلامت روحی و روانی شهروندان می‌شود.

آقای آسیایی با اشاره به اینکه طرح این فرش گل‌ها برگرفته از نقش‌های فرش اصیل تبریز است ادامه داد: فرش تبریز از بهترین نوع فرش جهانی است که در راستای معرفی بیشتر این هنر به شهروندان و مسافران نوروزی و زیباسازی محیط شهری و ایجاد چشم‌اندازی زیبا در نقاط مختلف شهر این سازمان در طرح‌های گلکاری به ویژه فرش‌گل از نقشه زیبا و اصیل این هنر صنعت استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: دقت و نظم در تنوع گونه‌های این فرش گل‌ها و استفاده ترکیبی از شن رنگی و چیپس چوب در خلق این آثار زیبا موجب طراوت بیشتر و ایجاد حس شادابی عمومی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.